Newsletter

Εγγραφείτε στο newsletter μας:

Κίνητρα σε ξένα στούντιο για να γυρίσουν ταινίες στη χώρα μας προανήγγειλε η υφυπ. Πολιτισμού

2014-10-04 08:36

«Ας μας αφήσει η τρόικα να παράξουμε πλούτο. Προς όφελός της θα είναι». Αυτό είπε, μεταξύ πολλών άλλων, η υφυπουργός Πολιτισμού Αντζελα Γκερέκου στην πρώτη συνάντησή της με τους δημοσιογράφους, τέσσερις μήνες μετά την ανάληψη των καθηκόντων της. Η κ. Γκερέκου παρουσίασε χθες, στον όμορφο κήπο του Νομισματικού Μουσείου, μια σειρά αλλαγών που θα πραγματοποιηθούν στο κομμάτι του σύγχρονου πολιτισμού, το οποίο έχει αναλάβει στο ΥΠΠΟΑ.


Εμφαση δόθηκε στο ζήτημα του Εθνικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης, το οποίο, αν και έτοιμο, ακόμη δεν λειτουργεί λόγω σοβαρών κωλυμάτων. Η υφυπουργός υποστήριξε ότι θα δοθεί άμεσα ένα επιπλέον χρηματικό ποσό για το μουσείο, ενώ τονίστηκε ότι στο προσεχές διάστημα θα κατατεθεί και η μουσειολογική μελέτη. Ξεκαθάρισε δε ότι, παρά τη φημολογία, η διευθύντρια του ΕΜΣΤ, η «ψυχή» του εγχειρήματος Αννα Καφέτση θα παραμείνει στη θέση της. Δεν θα συμβεί, όμως, το ίδιο και με τα μέλη του διοικητικού συμβουλίου, όπου αναμένεται να γίνουν κάποιες αλλαγές, ενώ μελετάται η τοποθέτηση ενός προσώπου-κλειδί με διοικητικές αρμοδιότητες.
«Ολα τα υπόλοιπα έχουν εξομαλυνθεί. Θέλουμε το συντομότερο δυνατόν να ανοίξει. Ολος ο κόσμος το περιμένει πώς και πώς. Εχουμε ξεκινήσει ήδη να δουλεύουμε κάποιες συνεργασίες με μουσεία του εξωτερικού».

 


Στο επίκεντρο του πολιτιστικού προγραμματισμού της μπαίνει η κινηματογραφική δημιουργία, και δη η παροχή κινήτρων τόσο για τους ξένους όσο και για τους Ελληνες σκηνοθέτες.
«Θέλουμε να κάνουμε την Ελλάδα Μέκκα του κινηματογράφου» τόνισε η κυρία Γκερέκου, παρουσιάζοντας ταυτόχρονα και τα μέτρα που θα προσελκύσουν τα μεγάλα κινηματογραφικά στούντιο να έρθουν στη χώρα μας. «Πολλοί παραγωγοί εκφράζουν τη δυσαρέσκειά τους για το ισχύον καθεστώς και τη γραφειοκρατία. Ταινίες όπως ο "Αλέξανδρος" και πιο πρόσφατα ο "Ηρακλής" δεν γυρίστηκαν στην Ελλάδα, αλλά σε γειτονικές χώρες. Αυτό πρέπει να αλλάξει».


Το πρώτο σημαντικό βήμα είναι η δημιουργία μιας νέας Κοινής Υπουργικής Απόφασης, η οποία θα ενοποιεί τις επτά προηγούμενες που ίσχυαν για την αδειοδότηση σε αρχαιολογικούς χώρους και μνημεία. Η εν λόγω ΚΥΑ θα περάσει λίαν συντόμως από το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο για έγκριση. Οι ενδιαφερόμενοι θα μπορούν να βγάζουν τη σχετική άδεια που χρειάζονται μόλις σε 10 ημέρες, χωρίς να περιμένουν για μήνες, όπως ίσχυε μέχρι τώρα.


«Αυτό δεν ισχύει για τα μνημεία της UNESCO. Σε αυτές τις περιπτώσεις, τον λόγο θα έχει και πάλι το ΚΑΣ» διευκρίνισε. Ιδιαίτερης σημασίας είναι και η απόφαση κατάργησης (ή, σε κάποιες περιπτώσεις, περιορισμού) των τελών που δίνουν τα φιλμ τα οποία πριμοδοτούνται από το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου. «Ποιος ο λόγος να ζητούμε τέλη, την ώρα που τους χρηματοδοτούμε;» διερωτήθηκε η κ. Γκερέκου.

Επιπλέον, η υφυπουργός Πολιτισμού τόνισε ότι θα πρωτοστατήσει στην προώθηση των ελληνικών θεατρικών έργων. «Εχω μια συνομιλία με τον καλλιτεχνικό διευθυντή του Εθνικού Θεάτρου, τον κ. Χατζάκη, για να παρουσιάσουμε κάποια ελληνικά έργα που έχουν αποσπάσει διακρίσεις». Τέλος, τονίστηκε ότι έχει ήδη δοθεί το ποσό των 100.000 ευρώ για την Καμεράτα, ενώ στο προσεχές διάστημα θα δοθούν επιπλέον 100.000 ευρώ.

 

 

Η ανεργία των ηθοποιών και η άφιξη της συζύγου Κλούνεϊ

 

Εχοντας περάσει και η ίδια από τα τηλεοπτικά πλατό και τα κινηματογραφικά σετ, η κ. Γκερέκου εξέφρασε τη μεγάλη θλίψη της για την ανεργία στον κλάδο των ηθοποιών. «Είναι τραγικό άνθρωποι οι οποίοι πριν από τέσσερα χρόνια έπαιζαν στην τηλεόραση σήμερα να είναι αλκοολικοί. Εχω ιδιαίτερη ευαισθησία στο θέμα αυτό». Επίσης, ανακοίνωσε τον εκσυγχρονισμό του θεσμού της πολιτιστικής χορηγίας, ο οποίος «παρουσιάζει κάποιες δυσλειτουργίες», και τόνισε ότι σύσσωμο το ΥΠΠΟΑ θα υποδεχθεί με ανοιχτές αγκάλες τη δικηγόρο Αμαλ Αλαμουντίν. Μιλάμε, βέβαια, για τη σύζυγο του Τζορτζ Κλούνεϊ, η οποία έρχεται στην Ελλάδα στις 13 Οκτωβρίου για να συναντηθεί με την πολιτική ηγεσία, μετά και τις δηλώσεις Κλούνεϊ για την επιστροφή των Μαρμάρων του Παρθενώνα στη χώρα μας.

 

 

Γιώτα Βαζούρα