Newsletter

Εγγραφείτε στο newsletter μας:

Κλείνει έργοστάσιό της στό Βέλγιο ή Ford

2012-10-24 15:52

 

 
 
 Πριν από δύο χρόνια, οι εργαζόμενοι του συγκεκριμένου εργοστασίου  είχαν δεχτεί να μειωθούν οι αποδοχές τουςΠριν από δύο χρόνια, οι εργαζόμενοι του συγκεκριμένου εργοστασίου είχαν δεχτεί να μειωθούν οι αποδοχές τους.
 

Την πρόθεσή της να κλείσει έως τα τέλη του 2014 το αργότερο το εργοστάσιό της στη βελγική πόλη Γκενκ, που απασχολεί περίπου 4.300 εργαζόμενους -και τουλάχιστον 10.500 υπολογίζοντας τους εργαζόμενους στις υποκατασκευαστικές εταιρίες-, ανακοίνωσε σήμερα η διοίκηση της αμερικανικής αυτοκινητοβιομηχανίας Ford. Τη στιγμή που τα συνδικάτα και Βέλγοι αξιωματούχοι περίμεναν ότι θα άρχιζε στη μονάδα της Γκενκ η παραγωγή του νέου μοντέλου του Mondeo τον Οκτώβριο του 2013, που θα έδινε ζωή στο εργοστάσιο για πολλά ακόμη χρόνια, τελικά η παραγωγή ανατέθηκε στο εργοστάσιο της Βαλένθια στη δυτική Ισπανία, σύμφωνα με τα συνδικάτα. Πριν από δύο χρόνια, οι Βέλγοι εργαζόμενοι είχαν δεχτεί να μειωθούν οι αποδοχές τους και να αυξηθεί ο ρυθμός εργασίας. 

Απόφαση που επηρρεάζει χιλιάδες εργαζόμενους

belgium ford02Σήμερα, οι εργαζόμενοι συγκεντρώθηκαν έξω από το εργοστάσιο και ξέσπασαν σε δάκρυα όταν η φήμη που κυκλοφορούσε εδώ και μέρες επιβεβαιώθηκε από τους συνδικαλιστικούς τους εκπροσώπους, έπειτα από έκτακτη συνάντηση της επιτροπής του εργοστασίου που συγκλήθηκε επειγόντως από την διεύθυνση της Ford.

Υπολογίζοντας τους εργαζόμενους στις υποκατασκευαστικές εταιρίες, το εργοστάσιο της Ford Genk που παρήγαγε 14 εκατομμύρια αυτοκίνητα σε 50 χρόνια λειτουργίας, απασχολεί σχεδόν 10.500 εργαζόμενους. Είναι συνεπώς ο πρώτος εργοδότης στη φλαμανδική επαρχία του Λίμπουργκ, στο βορειοανατολικό Βέλγιο.

Η ένωση των Φλαμανδών εργοδοτών Voka απέδωσε το κλείσιμο του εργοστασίου στις μισθολογικές δαπάνες: «Για την αντιμετώπιση του ανταγωνισμού με το εξωτερικό, οι μισθολογικές δαπάνες των επιχειρήσεων πρέπει να μειωθούν δραστικά».

Ο εκπρόσωπος των εργοδοτών θέλησε ωστόσο να φανεί πιο καθησυχαστικός για τους εργαζόμενους στο Γκενκ: «Η πείρα γι αυτού του είδους τις αναδιαρθρώσεις δείχνει ότι ενάμιση χρόνο μετά το κλείσιμο, τα δύο τρίτα των εργαζομένων βρίσκουν δουλειά».

Η ανακοίνωση αυτή γίνεται την ώρα που ο κυβερνητικός συνασπισμός υπό τον πρωθυπουργό Ελιο ντι Ρούπο αρχίζει την κατάρτιση του κρατικού προϋπολογισμού του 2013, που πρέπει να κλείσει μια τρύπα σχεδόν 3,7 δισεκατομμυρίων ευρώ. Οι Φιλελεύθεροι ζητούν εξοικονόμηση πόρων και μείωση των εξόδων κυρίως για τις επιχειρήσεις, ενώ οι σοσιαλιστές δεν αποκλείουν έσοδα από νέες εισφορές.

Αξιωματούχοι της ευρωπαϊκής διεύθυνσης της Ford θα συναντηθούν αργότερα σήμερα με τον βέλγο πρωθυπουργό Ελιο Ντι Ρούπο και τον επικεφαλής της περιφερειακής κυβέρνησης της Φλάνδρας Κρις Πέετερς για να συζητήσουν κυρίως για προγράμματα για την ενίσχυση των ανέργων.