Newsletter

Εγγραφείτε στο newsletter μας:

Οί ρώσοι γιατροί είσήλθαν στό διαδίκτυο

2013-06-03 16:59

Οι ρώσοι γιατροί εισήλθαν στο διαδίκτυο
Πηγή: doktornarabote.ru

Η ιδεά ήταν να δημιουργηθεί μια πλατφόρμα μέσω της οποίας θα μπορούσαν οι γιατροί να ανταλλάξουν απόψεις και εμπειρίες. Οι ρώσοι επιχειρηματίες επένδυσαν σε αυτό και εγέννετο το πρώτο ρωσικό κοινωνικό δίκτυο για γιατρούς με τη μεγαλύτερη επισκεψιμότητα από γιατρούς! Ένας από τους δημιουργούς του κοινωνικού δικτύου για γιατρούς, «Ο γιατρός στη δουλειά», είναι ο απόφοιτος του Ρωσικού Κρατικού Πανεπιστημίου Ιατρικής και γιατρός ενδοκρινολόγος, Αντρέι Περφίλιεφ, ο οποίος από το 2008 είχε συλλάβει την ιδέα. Ανταλλάσοντας απόψεις οι γιατροί μεταξύ τους, είναι ευκολότερο να λυθούν προβλήματα και να βρίσκεται η μοναδική σωστή απόφαση, να λαμβάνονται οι απαραίτητες πληροφορίες, όπως επίσης να γνωστοποιούνται τα συνέδρια και άλλες εκδηλώσεις που διεξάγονται στη χώρα και αφορούν τους επαγγελματίες του κλάδου.


Σήμερα οι δημιουργοί του «Ο γιατρός στη δουλειά» υποστηρίζουν πως τότε δεν γνώριζαν την ύπαρξη ανάλογων δυτικών προγραμμάτων, όπως τα sermo.com, m3.com, doctors.net.uk, ωστόσο «η πλειοψηφία των ρωσικών κοινωνικών δικτύων αποτελούν αντιγραφές των αντίστοιχων δυτικών», όπως σχολιάζει ο κορυφαίος αναλυτής της εταιρίας ανασκόπησης και αξιολόγησης επιχειρήσεων στην πληροφορική Mobile-Review Group, Ελντάρ Μουρτάνζι. Παράλληλα δε, οι συνέταιροι πόνταραν στην επιθυμία των φαρμακευτικών εταιριών να αποκτήσουν έναν δίαυλο επικοινωνίας με τους γιατρούς.Το αποτέλεσμα ήταν το 2009, μαζί με τον συνάδελφό του Στανισλάβ Σαζίν, να ξεκινήσουν τις εργασίες για την υλοποίηση του συγκεκριμένου σχεδίου. Ο Στανισλάβ ανέλαβε τη δημιουργία της ιστοσελίδας και τη διοίκηση της εταιρίας, ενώ ο Ιλιά Κουπριάνοφ, ο οποίος προσχώρησε στην ομάδα των δύο εταίρων, ανέλαβε την αναζήτηση επενδυτών και πελατών. Το αρχικό κεφάλαιο του προγράμματος ήταν 12.500 ευρώ, τα οποία επένδυσαν σε αυτό ο Αντρέι και ο Στανισλάβ το 2009, αλλά τον Ιούλιο του 2010 κατάφεραν να προσελκύσουν 225.000 ευρώ από ιδιώτη επενδυτή, τον Μάρτιο του 2011 άλλα 375.000 ευρώ από ομάδα επενδυτών, ενώ τον Δεκέμβριο ο επενδυτικός όμιλος στήριξης νέων προγραμμάτων «Bright Capital» επένδυσε στο κοινωνικό δίκτυο 800.000 ευρώ. Αρχικά, η ομάδα των δημιουργών του προγράμματος ανέθεσε υπεργολαβικά την ανάπτυξή του σε επιχείρηση με εξειδίκευση στην παροχή ολοκληρωμένων υπηρεσιών στον τομέα αυτό, αλλά το 2011 ήδη, συστάθηκε προσωπική ομάδα η οποία σήμερα «τρέχει» το πρότζεκτ επί μονίμου βάσεως.


Η διασταύρωση της ιατρικής με τη φαρμακευτική είναι μία από τις αγορές με τη μεγαλύτερη διακίνηση κεφαλαίων παγκοσμίως. Στη Ρωσία, οι πωλήσεις φαρμάκων πλησιάζουν τα 30 δισ. δολάρια ετησίως, ενώ οι φαρμακευτικές εταιρίες δαπανούν περίπου 3 δισ. δολ. για την επικοινωνία με γιατρούς διαμέσου ιατρικών αντιπροσώπων, καθώς και για την οργάνωση συνεδρίων και τη διαφήμιση στον εξειδικευμένο Τύπο. Από το στάδιο της οργάνωσης της διαδικτυακής πύλης, ο Ιλιά άρχισε τις διαπραγματεύσεις με εκπροσώπους φαρμακευτικών εταιριών, προτρέποντάς τους να ανεβάσουν στην ιστοσελίδα στοχευμένες διαφημίσεις που θα προορίζονταν για το κοινό του πόρταλ. Σήμερα το έργο αυτό συνεργάζεται με τις 8 από τις 20 μεγαλύτερες φαρμακευτικές εταιρίες στον κόσμο. Οι υπηρεσίες του αποδείχθηκαν χρήσιμες και για το λόγο ότι από την 1η Ιανουαρίου του 2012 η διαφήμιση από μη επαγγελματικές ιστοσελίδες του χώρου, φαρμάκων που χορηγούνται κατόπιν συνταγής, απαγορεύτηκε βάσει του Ομοσπονδιακού Νόμου υπ’ αρ. 323 (Αρχές διαφύλαξης των πολιτών της Ρωσικής Ομοσπονδίας).

Ωστόσο, ειδικοί θεωρούν ότι ο συγκεκριμένος τρόπος αποκόμισης εσόδων είναι πιθανό να καταστρέψει το πρόγραμμα. Η Μαρία Βολοτσάεβα, γιατρός του Επιστημονικού Κέντρου Μαιευτικής, Γυναικολογίας και Περιγεννητικής «Ακαδημαϊκός Κουλακόφ», αναφέρει πως «Όταν εμφανίστηκε η πύλη, η χρήση του είχε ενδιαφέρον, καθώς έδινε τη δυνατότητα να βελτιώσεις την κατάρτισή σου, να ανταλλάξεις εμπειρίες και να ζητήσεις συμβουλές». Συμπληρώνει όμως πως «Ύστερα από ένα εξάμηνο μάς κατέκλυσαν από διαφημίσεις, φτάνοντας στο σημείο να προτείνουν βραβεία και αμοιβές σε περίπτωση που ανεβάσεις σε άλλη ιστοσελίδα ή μπλογκ τις σχετικές διευθύνσεις». Παράλληλα, η γιατρός επισημαίνει ότι αυτός που εργάζεται στον χώρο της ιατρικής δεν πρέπει να συστήνει φάρμακα κάποιας συγκεκριμένης εταιρίας.

Ως το 2016 οι δημιουργοί του έχουν τις φιλόδοξες βλέψεις να φτάσουν τους συγκεκριμένους συντελεστές στους 300.000 καταγεγραμμένους χρήστες και τον τζίρο τους στα 20 εκατ. δολ, όμως η υλοποίηση των σχεδίων αυτών εξαρτάται άμεσα από το μοντέλο εξασφάλισης κέρδους που εφαρμόζεται σήμερα. Όπως θεωρεί ο Μουρτάζι, «αν η διαδικτυακή πύλη «συνεχίσει αυτή την επιθετική πολιτική αποκόμισης εσόδων, σε ένα-δύο χρόνια θα αρχίσει να χάνει μαζικά συνδρομητές».Για την ώρα, ο τζίρος του «Γιατρού στη δουλειά» δεν έχει φτάσει το 1 εκατ. δολάρια, κάθε μήνα όμως το πόρταλ επισκέπτονται κατά μέσο όρο από 5 ως 7 χιλιάδες νέοι καταχωρημένοι χρήστες, ενώ σύμφωνα με τα στοιχεία της ιστοσελίδας στατιστικής για την επισκεψιμότητα άλλων ιστοσελίδων, Alexa.com, το πόρταλ αναδείχθηκε παγκοσμίως ως το κοινωνικό δίκτυο για γιατρούς που δέχθηκε τις περισσότερες επισκέψεις μέσα στο 2012.