Newsletter

Εγγραφείτε στο newsletter μας:

Σέ τρείς άξωνες τά ύπεραστικά ΚΤΕΛ

2013-04-02 14:42

 

 
Ελεύθερα, άγονα με επιδότηση και μονοπωλιακά δρομολόγια
Σε τρεις αγορές «σπάνε» τα υπεραστικά ΚΤΕΛ
Από τη συνέντευξη τύπου του υπουργού Ανάπτυξης Κωστή Χατζηδάκη με θέμα τις οδικές επιβατικές μεταφορές

 

Τους τρεις άξονες του νομοσχεδίου για την απελευθέρωση των υπεραστικών οδικών επιβατικών μεταφορών με ορίζοντα έναρξης το 2015 παρουσίασε το πρωί της Τρίτης ο υπουργός Υποδομών και Ανάπτυξης, κ. Κωστής Χατζηδάκης.
Όπως τόνισε, το επιβατικό έργο στις υπεραστικές μεταφορές θα ανατίθεται κατόπιν διεθνών διαγωνισμών από νέα ρυθμιστική αρχή με δεκαετή συμβόλαια και θα διαχωριστεί σε:
 - Γραμμές αποκλειστικού έργου χωρίς ανταγωνισμό,
 - άγονες γραμμές με επιδότηση και,
 - δρομολόγια ανοιχτά στον ανταγωνισμό.
 
Γραμμές αποκλειστικού έργου
 
Ο ανάδοχος θα αναλαμβάνει κατ' αποκλειστικότητα το συγκοινωνιακό έργο σε όλες τις υπεραστικές γραμμές κατόπιν ανοιχτού διαγωνισμού και θα επιλέγεται η καλύτερη προσφορά. Άγονες γραμμές
Θα χορηγείται το αποκλειστικό δικαίωμα για τον ανάδοχο με επιδότηση, όπως γίνεται στις άγονες αεροπορικές γραμμές.
 
Γραμμές ελεύθερης επιλογής
Τα «φιλέτα», που παρουσιάζουν έντονο εμπορικό ενδιαφέρον θα ανοίξουν στον ανταγωνισμό.
Τα αστικά ΚΤΕΛ δεν εντάσσονται στο εν λόγω νομοσχέδιο και η όποια απελευθέρωση θα προκύψει μετά το 2019.
 
Πλαφόν στις τιμές
 
Επίσης, η ρυθμιστική αρχή θα καθορίζει το «πλαφόν» της τιμολογιακής πολιτικής όλων των αναδόχων που θα αναλάβουν τα δρομολόγια, θέτοντας ένα όριο τιμής ανά επιβατοχιλιόμετρο.
Όπως τόνισε ο κ. Χατζηδάκης, το δημόσιο θα διασφαλίσει το επίπεδο και την ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών.
Παράλληλα, οι ιδιοκτήτες ΚΤΕΛ θα εντάξουν τους σταθμούς τους σε ένα σύστημα δημοσίων μεταφορών και οι ανάδοχοι θα καταβάλλουν τέλη χρήσης υποδομής στους πρώτους για την λειτουργία και τη στάθμευση.
Η νέα ρυθμιστική αρχή θα είναι η μετεξέλιξη της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ) και θα ονομάζεται εθνική αρχή χερσαίων επιβατικών μεταφορών. Θα στελεχωθεί μέσω μετατάξεων με οικονομολόγους και συγκοινωνιολόγους, θα προκηρύσσει τους διαγωνισμούς, θα θέτει τους όρους και τις προϋποθέσεις, θα πραγματοποιεί ελέγχους κοστοστρέφειας και θα ελέγχει κι εποπτεύει τις συμβάσεις του επιβατικού έργου.