Newsletter

Εγγραφείτε στο newsletter μας:

Μέ τόν Νίκο Μαστοράκη: ΑΡΩΜΑ ΠΟΡΝΗΣ

2014-04-16 10:52

 
ΑΡΩΜΑ ΠΟΡΝΗΣ

Μια απο τις πιο αμφιλεγομενες παραβολες της Μ. Εβδομαδος καλυπτει χρονικα, ηθικα και θρησκευτικα τη Μεγαλη Τεταρτη. Ενα ειδος γρίφου που δεν ελυσαν ποτε οι εικασιες των ιστορικων, επειδη οι αποστολοι φροντισαν να καλυψουν την σκηνη με μυστηριο παραπλευρων ερμηνειων. Φανταστειτε: Ο Ιησους, στο σπιτι του λεπρου Σιμωνος, κουρασμενος, εχει γειρει πισω στην καρεκλα του με τα ματια κλειστα. Μια ανωνυμη γυναικα τον πλησιαζει και λουζει τα μαλλια του με πανακριβο αρωμα, απο αλαβαστρινο δοχειο. Εξω φρενων οι μαθητες, την αποκαλουν (συνηθης ετικετα της εποχης) "πορνη" και καταδικαζουν την πραξη σπαταλης, αφου το αρωμα κοστιζε καπου 300 δηναρια, δηλαδη μισθο ενος χρονου, ποσο ανακουφισης των πτωχων. Ο Ιησους, ομως, βαζει τα πραγματα στη θεση τους, λεγοντας πως "μη την πειραζετε, εκανε κατι ομορφο για μενα. Πτωχοι θα υπαρχουν παντα," και (κατα τις μετεπειτα εγγραφες του διαλογου, κατα Μαρκον) "το λουσιμο με αρωμα ειναι προετοιμασια για την ταφη μου." Η "αμαρτωλη" που αναφερεται και ως "Μαρια της Βηθανιας," θα μετατραπει σε "πορνη" και στη συνεχεια θα γινει "Μαρια Μαγδαληνη," μια ακομη μυστηριωδης φιγουρα, κακοποιημενη απο την Εκκλησια της Δυσης. Αλλη μυστηριωδης φιγουρα στην περιεργη σκηνη (που υπαινισσεται οτι ο Ιησους υπεκυπτε σε τετοιου ειδους περιποιησεις και ειχε αδυναμια στις "αμαρτωλες") ειναι ο Ιουδας, ο πρωτος που καταδικασε τη σπαταλη, αποκαλουμενος και "κλεφτης" απο τον Ματθαιο, που ζηλευε τη φιλια του Ιουδα με τον Ιησου. Παντως η Μαρια η Μαγδαληνη, ιστορικα δεν ηταν πορνη αλλα ακτιβιστρια που προηγηθηκε του Ιησου στις πολιτικες κινητοποιησεις κατα των Ρωμαιων.
Φωτογραφία: ΑΡΩΜΑ ΠΟΡΝΗΣ
Μια απο τις πιο αμφιλεγομενες παραβολες της Μ. Εβδομαδος καλυπτει χρονικα, ηθικα και θρησκευτικα τη Μεγαλη Τεταρτη. Ενα ειδος γρίφου που δεν ελυσαν ποτε οι εικασιες των ιστορικων, επειδη οι αποστολοι φροντισαν να καλυψουν την σκηνη με μυστηριο παραπλευρων ερμηνειων. Φανταστειτε: Ο Ιησους, στο σπιτι του λεπρου Σιμωνος, κουρασμενος, εχει γειρει πισω στην καρεκλα του με τα ματια κλειστα. Μια ανωνυμη γυναικα τον πλησιαζει και λουζει τα μαλλια του με πανακριβο αρωμα, απο αλαβαστρινο δοχειο. Εξω φρενων οι μαθητες, την αποκαλουν (συνηθης ετικετα της εποχης) "πορνη" και καταδικαζουν την πραξη σπαταλης, αφου το αρωμα κοστιζε καπου 300 δηναρια, δηλαδη μισθο ενος χρονου, ποσο ανακουφισης των πτωχων. Ο Ιησους, ομως, βαζει τα πραγματα στη θεση τους, λεγοντας πως "μη την πειραζετε, εκανε κατι ομορφο για μενα. Πτωχοι θα υπαρχουν παντα,"  και (κατα τις μετεπειτα εγγραφες του διαλογου, κατα Μαρκον) "το λουσιμο με αρωμα ειναι προετοιμασια για την ταφη μου." Η "αμαρτωλη" που αναφερεται και ως "Μαρια της Βηθανιας," θα μετατραπει σε "πορνη" και στη συνεχεια θα γινει "Μαρια Μαγδαληνη," μια ακομη μυστηριωδης φιγουρα, κακοποιημενη απο την Εκκλησια της Δυσης. Αλλη μυστηριωδης φιγουρα στην περιεργη σκηνη (που υπαινισσεται οτι ο Ιησους υπεκυπτε σε τετοιου ειδους περιποιησεις και ειχε αδυναμια στις "αμαρτωλες") ειναι ο Ιουδας, ο πρωτος που καταδικασε τη σπαταλη, αποκαλουμενος και "κλεφτης" απο τον Ματθαιο, που ζηλευε τη φιλια του Ιουδα με τον Ιησου. Παντως η Μαρια η Μαγδαληνη, ιστορικα δεν ηταν πορνη αλλα ακτιβιστρια που προηγηθηκε του Ιησου στις πολιτικες κινητοποιησεις κατα των Ρωμαιων.